onsdag 12. november 2014

Bergen's Dører

Vi var for noen uker siden ute i Bergen By og tok noen bilder.

En av oppgavene vi fikk var å finne interessante dører å ta bilde av som vi skulle lage et type "Postkort" av.

Jeg trasket litt rundt på Nordnes siden jeg viste fra før av at det var mange gamle bygg der, og jeg ente opp med en god del dører, alle i interessante farger og med forskjellige detaljer.

Vi skulle velge 20 bilder å ha med på "postkortet", som vi videre skulle redigere og beskjære så de alle kunne passe inn på et A3 format.  Jeg brukte personlig mye av Brightness/Contrast og Vibrance til å redigere bildene.

Jeg valgte å ta bildene tette, og ha en tynn sort kant rundt dem med en hvit ramme utenfor det igjen. Jeg tok og med "bergen's dører" nede på bilde i Georgia font.


Instillingene på bildene varier veldig ettersom lyset var forskjellig fra gate til gate, men tror de fleste ligger rundt f/10 - 1/250 sek. - ISO800

Jeg liker personlig veldig godt den ene turkise døren med den gule postkassen,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar