onsdag 12. november 2014

Gater i Bergen


Den andre oppgaven vi fikk da vi var og tok bilder i byen var å ta bilder av gater, eller rettere sagt ta bilder av gater med perspektiv. Jeg prøvde mitt beste å finne gater man kan se inn i uten at det har noe spesielt fokus.

Det er ikke vanskelig å finne fine gater her i Bergen, så det var lett å skaffe bilder, men det å velge dem er litt vanskeligere.

Jeg har redigert bildene med Brightness/Contrast og Vibrance så jeg kan få bildene til å vare klarere uten at de blir helt utvasket eller for blir for sterke farger. Og jeg har justert størrelsen på dem så jeg kunne få alle inn i samme bilde. Det er og en veldig tynn sort ramme rundt bildene, ellers er bakgrunnen bare hvit.

Bildene er tatt med:
f/10 - 1/250 sek. - ISO 800
f/11 - 1/320 sek. - ISO 800
f/11 - 1/400 sek. - ISO800
f/7.1 - 1/160 sek. - ISO 800
Tre av gatene er på Nordnes, og et av dem er ifra en sidegate like ved inngangen til fløybanen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar